Alltid dessa ständiga tankar!

here i go again.

jag gick runt och tänkte på en sak alldeles nyss. jag tänkte på att jag TÄNKER JÄTTEMYCKET. verkligen håller jättehektiska samtal med mig själv i huvudet nästan, fast ändå inte! 

när jag satt på toa för typ tio minuter sen började jag tänka på herrarnas dassbok som jag alltid läste varenda gång förut då jag satt på toaletten hemma hos familjen sjöberg. nu var den borta så jag började leta efter den och då kom den där repliken upp. ni vet. svensson svensson. julafton. max sitter och käkar jullunch. gustav går till kylskåpet och utbrister "men var är min lille vän?!". den repliken kom upp. i mitt huvud. om dassboken. jag fortsatte leta överallt (eller iallafall så långt man når omkring sig när man sitter på toaletten. sen trodde jag att jag såg den. där under alla kalle anka-tidningar i tidningsbacken. men ack nej. det var en kalle anka-pocket. så jag gav upp efter min lille vän. det nya namnet.

jag gick ut och tog en varma koppen alldeles nyss. då såg jag snobben, sjöbergs katt, sätta sig och klia sig. "ånej! vi har smittat snobben med filippinsk skabb från alla lösa hundar" skrek jag inte. men jag tänkte det.

jag tänker otroligt mycket. men det värsta är  att varje gång jag tänkt på något, det kan vara vad som helst, som att jag spillde vatten när jag skulle sätta in ny is i frysen, att "det här kan jag ju skriva i bloggen!". näe.

snobben är bra go han. och riktigt fet. älskar feta katter. det blir så mycket mer av dom då att gosa med. de blir sötare på något sätt. särskilt då snobben är sådär riktigt lat. då man ska ge honom godis för hamstrar och andra gnagare. och snobben ligger på rygg på den brun- och vitrandiga mattan. sen lägger man ner två gnagargodisar en 30 cm bort ifrån hans mun. han kravlar sig över på mage och sträcker sig jättemycket efter godisarna. han måste ha vältränad nacke den katten. ligger godisarna för långt bort så snobben inte når så tittar han misslynt på godisarna några sekunder. sen lägger han sig på rygg igen och orkar inte bry sig längre. det är en riktig katt det. tjock och lat. chocolat.

min kepakalle kom in nu. fredrik. han har börjat använda keps. hihi :p näe då. jag tycker han passar i det. men keps och vinter går inte ihop för mig. inte om man inte går på fordon eller bygg. inte bra där. en äkta.. men gud. vad heter det. när man har... nej inte förhoppningar, utan när man liksom drar alla över en kant. t ex att "alla estetare har palestinasjal och bara går runt och glider på skolan" eller "alla mattanter är sura" eller "alla som är bög bär rosa och är väldigt feminina!". jag har glömt vad det heter. förutfattade meningar? NEJ! JAG BLIR GALEN! 

FÖRDOMAR HETER DET JU! alla som går bygg och fordon har kepsar. hehe inte riktigt. men många av dem.

snart är det engelske johnny. johnny english. om inte jag hade sett den så förbannat många gånger hade jag platsat plattändan (som fått lite mer bukt utomlands!!!) framför tvn och kollat. men nu vill inte jag se den igen. även fast den är typ asbraaaa liksom. jag rotar hellre i freddes (100% brända) dvd-filmer och kollar på det istället. undärbaaaar kväll dä ska bleee. en riktig h-kväll. hosta, halsont, helvetesinflammation i ögat, härliga liggsår och hurvningar.

hoppas ni har det bra!

tjearåe!


(snobben visar sina skills!.. eller så ligger han bara där)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0