Laddad för att blogga!

tjaaaaaa! 

har nyss varit inne på handelsbankens hemsida och fört över mina sparkontopengar till mamma och pappa. jag klarar ju inte att hålla mina sneda fingrar borta från dem att de lämnas över i säkra händer. det är så jäkla tomt i mitt sparkonto nu. verkligen uttrycker dem att det är exakt 0.00 kronor på det kontot. första tanken som slår mig är "shit, tänk om alla pengar verkligen var borta.. på riktigt!". men de är de ju inte. de är hos mammi och pappi nu. åh, vad jobbigt. nu börjar jag bara tänka på den där reklamen om pengar som går hela tiden. de har liksom tagit selma lagerlöf och alla de där pengamänniskorna och gjort dem "levande". så nu har pengarna fått en själ för mig också.

det som är riktigt kul är den här kodbrickan man har att logga in med till handelsbanken. det är en vit liten bricka med massa nummer (upp till 50). sen är det ett skrapfält över koderna. så varje gång man ska logga in för att kolla saldot så får man skrapa en kod. och det där är så sjukt trevligt tycker jag. känns nästan som att sitta och skrapa trisslotter. dock är inte saldot lika mycket trisslottigt. särskilt inte nu. 0.00 kronor. 

ibland på bussen kan jag sitta och fantisera om att jag vinner på triss. idag gjorde jag det. skulle gå på stan med maja och satt på tvåan påväg in dit. då drog tankarna iväg (vet inte hur) men plötsligt befann jag mig i en mysig liten tanke. ungefär såhär: "jag står vid kassan och ska betala mitt äpple och extra professional och då ber jag också om en trisslott som jag skrapar med en femkrona jag har i fickan för jag har massor med småpengar i fickan, och då skrapar jag och så tar jag mig för hjärtat och skriker som man skriker när man gått vidare i idol till slutaudition och skriker till maja att jag har vunnit en miljooon. jag ringer till fredde och skriker att jag vunnit en hel miljon och jag ger familjen 100 000 var och fredde får också 100 000 och sen behöver jag inte ha några studieskulder och gud vad bra det blev!".. typ.. ungefär.

inte konstigt att jag drömmer så sjuka drömmar om natten. natten till igår så drömde jag något riktigt vidrigt. jag minns att jag, maja och frida (min svenskalärare) satt och pratade och det var alldeles mörkt. frida hade en ficklampa som hon höll på med när hon pratade och plötsligt lyste hon med ficklampan upp mot hennes ansikte, sådär man håller när man vill skrämma andra för skuggorna i ansiktet blir så läskiga. iallafall så höll hon lampan så.. och då såg jag...

...frida hade jättelånga, säkert 15 cm långa gråa smala stela raka hårstrån som stack ut genom näsborrarna. sen såg jag att de där håren var på hennes ögonbryn också! och på hakan, typ skägg. det var vidrigt! och sen tittade jag ner och så stack det ut såna hår från hennes trosor också! och i drömmen tänkte jag att "nej men det är inte sant det här, det är inte SANT!" och som tur är så är det ju inte sant heller. det var så äckligt. alla hårstrån var lika långa och gråa, såg ut som hon hade plattat dom också och sprejat skitmkt hårsprej. sen byttes drömmen till en annan.

natten innan hade jag drömt att pappa blev fastklämd i vår lilla skoda fabia mellan en betongvägg och en annan bil. och det var ingen frontalklämning utan ren och skär sidoklämning också, bilarna alltså. det var hemskt. jag grät och grät i drömmen och petra grät. maja grät. när maja sa i drömmen "vilken drygig dag!" så fattade jag ngnstans att det var en dröm och då vaknade jag. med tårar rinnande nerför kinderna. min lilla pappa. inget får hända dig.

men det kan hända. därför är jag tacksam att det var en dröm istället.

det finns en skitirriterande sak med min mp3. jag brukar ha den och trycka upp tempot på en knappt så rösten låter lite smurfig och tempot är ganska mkt snabbare. det tkr jag är gulligt så jag lyssnar jämt på det nu. så nu när man sitter i itunes så.. blir originallåtarna sjukt sega :p

imorrn blir det partaaaaj med kim och hennes vänner :) först förfest i stan sen krogen! :D jag ser verkligen fram emot det! sen åker jag till med fredde till hans mormor och morfar (kanske.. har du frågat, fjudrik?) och är där en natt och bara myser med film och god mat :) <3 nu ska jag ringa min korvprins!

see you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0