En duglig deal

tjoho. det var fint att ni kommenterade förra inlägget. få respons i vad man skriver och att fler håller med mig.

idag blir det en del att stå i. först göra klar helvetes projektplanen jag knappt börjat med, fortsätta med religionen (det tar aldrig slut känns det som!!!) och börja på bildspelet till religionen. alltså en fullt upp-dag. och om jag inte hinner göra allt idag, då får jag göra resten imorgon. första prioritet är i alla fall projektplanen som ska vara inlämnad idaaaaaag.

jag frågade pappa om en deal. han får inte dricka öl förutom på fredagar och lördagar medan jag ska ge fan i cola zero förutom på fredagar och lördagar. den som bryter löftet blir utan på helgen också. haha. pappa sa att han skulle fundeeera på det. skulle jag också göra om jag vore honom eftersom han druckit öl sedan han föddes säkert ;p det blir en hård tid för honom. men han erkände att om han gick med på dealen så skulle han säkert gå ner 5 kilo. och lägg märke till att jag viskar detta nu: *då skulle mamma bli glad*

för mig blir det också svårt. jag försöker sluta med sötningsmedel nu. gränsen gick när jag började ploppa i typ 4-5 saketter i téet. jag vill inte ha cancer! och min ekonomi kommer förändras. har kollat att jag dricker cola zero ungefär 6 gånger i veckan. en colazeroflaska kostar ca 13 kronor. det blir ungefär 80 kronor i veckan. och det blir ca 4160 kronor om året. SOM JAG DRICKER UPP. det är slöseri med pengar. hädanefter väntar ramlösa och det är så meningslöst så jag kommer ge fan i det också.

hehehehehehe. små svettpärlor tränger sig fram i min bleka panna. detta kommer bli en hård vecka. från 6 coca cola zero till två.. på fredag och lördag. oh damn.

vilka är på? ;p haha tyyyyyyyyyp pappa. om han inte vill så häller jag ut hans små ölflaskor i hans säng och säger att han är familjens sängvätare - tack vare ölen.

Kommentarer
Postat av: Kickan

För ca två år sedan bestämde jag mig för att bojkotta Coca Cola Company och eftersom de gör typ all läsk slutade jag i stort sett dricka läsk då... Och nu är jag aldrig sugen på läsk ens, mitt sockerberoende är totalt borta, så läsken är en stor bov tror jag.

Heja Hanna!

2008-10-23 @ 15:35:25
URL: http://kickanwicksell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0