Tack för en bra kväll (..och ett dåligt samvete)

jag är så sur. så fruktansvärt ARG på min mor just nu. varför kan hon inte unna mig att ha kul?

jag måste först berätta att kvällen igår vart riktigt lyckad. jag och kim tog bussen till stan och mötte upp karla och hennes kompisar. sen drog vi till en tjejs lägenhet, hon hade tydligen gått i samma klass som martymartin :) vi förfestade lite. drack en och en halv cider ungefär och lite sprit. usch, inget vidare med spriten. men jag kände liksom "nu ska inte jag dricka mer" så det vart cola för mig. kanske smakade lite mer på den där spriten men absolut inte alls mycket. vi drog på bk vid halv tolv-tolv. först var det dött. sen fylldes det lilla dansgolvet mer och mer med folk. jag mådde bra. var glad, inte för packad, dansade hela natten lång. fick fina komplimanger av folk runtomkring. jag blir ju så glad. 

och jag minns allt. inga minnesluckor. inga spyor. det var hur jäkla roligt som helst. och jag är verkligen tacksam att fredde kom och hämtade mig vid tre. tack älskade du. 

men glädjen spricker. tack mamma. jag vet att jag varit ute ganska mycket nu. först en helg, sen stannade jag hemma en helg, sen två helger i rad. fattar inte du att jag vill komma ut med mina kompisar också? jag har suttit framför en tv så länge jag kan minnas med godis, chips och dricka varje helg. det är inget helst fel på det. det är verkligen mysigt att göra sånt med fredde och ibland andra kompisar. det är bara det att nu vill jag ut också. ut och dansa, klä upp mig, tjoa med kompisar. inte varje helg. det kommer inte bli så. kanske en gång i månaden. men jag blir så förbannad att du inte ens kan unna mig det, mamma. jag sa tusen gånger att jag KAN ta nattbussen för jag tyckte så synd om fredde som skulle hämta oss inne i stan klockan tre. men han ville. jag kan inte göra något mer då. men ändå sitter du och klagar att jag beter mig dåligt, att jag utnyttjar freddes godhet att hämta mig inne i stan, att det inte är kul för honom att jag går ut med mina kompisar VARJE HELG. VARJE HELG?!? SKÄRP DIG FÖR FA-AN! jag får sämst samvete för att jag har roligt med mina vänner. men det är väl det som är meningen. 

Kommentarer
Postat av: petra

äh, vafan klart du ska ut och ha kul!:D strunt i mamma, hon är lite rädd att jag också börjar växa upp och gå på fester. that's life:)

2008-11-02 @ 17:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0