Hallååå?! Respekteeen?!

tjännamåårs!

jag är så sjukt äckligt less på människor som inte har någon respekt. tog idag en promenad in till vicentrum. på busshållsplatsen satte jag mig tillrätta och njöt av klar luft och skinande sol. då kommer en jädra gubbe och sätter sig bredvid mig i busskuren och tänder en cigarett. röken blåser mot mig såklart. jag är tvungen att ställa mig upp för jag pallar inte den där röken tätt inpå mina ärtformade näshål. om man är rökare ska man ta hänsyn till andra också! faktiskt! är man så tvungen att ta den där ciggen så kan man väl göra det där ingen står. tänk om jag vore asmatiker? nu är jag inte det, men det är många som är det! dessutom vill inte jag lukta rök heller. 

dock hämnades jag lite. jag fick syn på mitt gröna lilla äpple i väskan. "hööhööö!" tänkte jag och började äta på äpplet. jag smaskade också mer än vanligt. tänkte på pappa och petra som hatar när jag äter äpple för det låter så mycket. krisp krisp krisp. jag fick några sura blickar från rökargubben. jag blängde tillbaka och fortsatte smaska. 

nu kanske ni tycker att jag hämnades. vilket jag också gjorde. hämnden var ljuv. och god. och saftig. och mkt bättre än en pinne med över 50 cancerframkallande ämnen.

ja förlåt att jag gnäller. men jag satt så fint där i solen och så kommer det någon som vill ge mig lite stickande rök i nyllet. jag tar inte det. jag tycker det är dåligt. rökare är också människor, jag vet, och har lika rättigheter som alla andra. men envisas dem med att röka i ett trångt utrymme tillsammans med andra (några kan vara asmatiker som sagt!) så kan de faktiskt gå en bit bort. sådeså!

dagen har annars varit bra. har tränat med sandra och snuff. och efter ett tag kom björn också :) körde hårt! det gjorde vi alla! 

äsch. nu ska jag gotta mig i en kopp te. man tänker så bra då! särskilt med 1000 små saketter ;p nja.

ha det fint!



Kommentarer
Postat av: Kickan

Jag brukar hosta väldigt demonstrativt, eller säga att jag är allergisk ^^

2008-11-10 @ 00:47:37
URL: http://kickanwicksell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0