Thoughts and things!

jag och fredde lekte lite med t9 när vi hade tråkigt idag. det är faktiskt asroligt vilka ord det kan bli. allting började med att jag hade lite för bråttom när jag skulle skriva bosvedjan. det vart amsteflan. självklart konstaterade fredde det. hämnden kom efter alla gånger jag pikat honom ;) sen var kriget igång. jag skrev "vi kan ju se på korv sedan" när jag menade programmet lost, och saker som "jag dick sova överdos iallafall. älskär dig mert vafan <3". då fick jag svaret "självklart där eu söta over inått <3 älskär egg nerv <3<3<3".

mitt huvud är fullt med information från servicehuset. hur man ska förflytta de gamla osv osv osv, medicin, lönepapper och massa annat. de är inte snåla minsann. bjöd på gofika och te. det var hyggligt faktiskt.

nästa år vet jag precis vad jag vill sommarjobba som. JAG VILL SOMMARJOBBA SOM LEDSAGARE. det vore helt fantastiskt. lära känna och ta hand om utvecklingsstörda. låta dem komma ut och ha roligt. det är ett sådant arbete som man inte tänker på pengarna man får. pengarna blir bara en liten bonus, en merit av ett slag. jag älskar att jobba med människor. jag älskar människor. hehöö.

freddes bror henke har en ledsagare, tomas. av det jag fått se så verkar inte han heller jobba som ledsagare bara för att tjäna lite pengar. han jobbar som det för att få träffa henke. både han och henkes förra ledsagare har givit henke massa fina saker och verkligen njutit av att få umgås med henke. jag förstår dem. henke är en sådan supersnäll kille som vill allas bästa och om inte han vore freddes brorsa skulle det vara precis en sådan pojke jag vill vara ledsagare åt.

missförstå mig inte. äldrevården är också ett jättefint arbete. jag får hjälpa de gamla med sysslor de inte kan göra. och gud ska veta vad jag kämpar för att de ska må bra och bli nöjda.

nästa sommar = hanna ska bli ledsagare. förstå vad roligt det skulle vara. prova på något nytt också.

sommaren kommer säkerligen bli en förbannat skön sommar. jobb, gatufest, furuvik (med fredde and his family), skåne och träffa faffa och pappas släkt, sen dagar man bara får vara och inte tänka på massa saker, dagar som är regniga då man kan kolla på någon bra film, dagar man hittar på något alldeles oförberett, som att tälta på stranden eller åka upp till freddes mormor och morfars stuga i aspen, slänga sig i den lena varma vattnet och se hur vattendropparna från plasken glittrar i solen. jag längtar, längtar som en sabla gris.

nu ska jag gå. jag och fredde ska snart bli bjuden på sushi av hans mormor och morfar. gulliga dem!

ägnar en extra tanke och ber till gud att han ska kasta ett extra öga på helena. må hon bli frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0