Rättvik smakar sommar

hemma från weekendsemestern nere i rättvik. det var helnajs. bland alla gamla fina människor som spelade så kanonisch och en pojkvasker som inte går att bli snyggare (fredde hette han visst) så njöt jag fullt ut. solen sken, åskan mullrade, tromboner och saxofoner plus andra blåsinstrument blåste på och var också den enda vinden.

jag tror banne mig jag aldrig sprungit så snabbt som igårkväll. åskan var rakt över oss, och jag och fredde skulle hem till hotellet som var 400 meter bort. regnet spydde ner och vi sprang som dårar med blixtar lite varstans. 

jag hade banne mig en blixt i arslet för jag kunde inte sluta springa av skräck. jag sa saker som "om vi håller varandra i handen så dör vi båda om blixten träffar oss, och jag dör hellre tillsammans med dig än ensam eller om du dör och jag blir kvar". så lät det.

och så har man gått i sömnen. fredagnatt mot lördag så gick jag bestämt upp ur sängen, klev odiskret över fredrik som (tack och lov) vaknade, jag öppnade fönstret för att "gå på toaletten". toaletten i min dröm var nämligen tre steg ut genom luften, en tvär u-sväng och sen rakt fram. fredde satte sig upp i sängen och frågade vad jag gjorde. jag grymtade att jag skulle på toaletten. "men toaletten är väl ändå inte där?" frågade fredde. jag hajade till. "näe... fan vad dum jag är!" sa jag, slängde igen fönstret och gick till riktiga toaletten. där inne skulle jag låsa dörren och hålla på. när jag kom tillbaka till sängen så däckade jag på en gång. fredde låg kvar. helt chockad. det sa han morgonen efter ;p stackarn. det kan inte vara lätt att ha en flickvän som ska gå ut genom fönstret för att kissa en natt mot lördag.

insjön siljan var så kall att det stack i fötterna när man doppade dem. fredde skulle såklart bada. jag fattar inte att jag ens kan bli förvånad över en sådan sak. 

det är jobbigt att gå upp halv åtta på en söndagmorgon. vi skulle ju åka så förbannat tidigt. så upp med tuppen (som var pappa som ringde och väckte oss) och äta frukost (nå himla morotsmackor som var skitgoda). sen ut på långbryggan. efter långbryggan var jag skitpigg och kunde inte sova i bussen som jag planerat in lite diskret.

nu ska jag ringa frewdis, sen sova. kan sova itll halv åtta imorrn. hääärligt. lite surt för fredde som måste åka till sitt jobb klockan sex. hihi ;p jag kommer vara i hans situation redan på onsdag. hövva.

so long babes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0