Jag är kissis!

har nyss varit och baxat (<- nordeuropas fulaste ord) två pluttmackor (de där ljusa med små pluttar på) i matsalen. stoppade båda i fickan och fantiserade att jag hade snott dem. jag tittade mig lite varsamt omkring och när jag konstaterat att ingen sett mig så kubbade (<- delad förstaplats som fulaste ord) jag ut ur matsalen.

dock är det lite dåligt när man stoppar dem i fickan. jag hann äta upp ena. men sen bresade jag så mkt på benen att mackan bröt sig själv på flera olika ställen :'( what the häck. jag hatar trasiga mackor. de smular bara.

eftermiddagen är lite inbokad (eller ska jag säga inburad?) i kultur- och idéhistorians klor. det blir lite smått och gott (haha för det uttrycket). t ex en härlig föreläsning. "tyvärr" måste jag smita lite tidigare eftersom stenstans trafikskola sitter där nere och väntar på att jag ska begeistra en av deras fina bilar (som brukar 'dra iväg ibland eftersom det är en dieselbil') och utsätta den för många prövningar såsom brutna växelspakar och ömma bromsar. dock är körläraren maria så förbaskat bra så man lär sig verkligen något. 

dock blir jag lite nervig eftersom mamma mycket klart och tydligt och praktiskt taget SA till mig imorse att "idag körde du inte bra, det var dåliga växlingar och hastigheter". okäh, men assåeh jah fåe vähl tah å schärpah mäh rah! det är inte så lätt bara. man blir så förbannat jäkla stressad när mamma skriker "kör kör kör, det är fritt". kör kan jag lova att jag gör då. brassar på och blir förvånad att det går att rejsa med ettans växel. känner mig asjobbig. men jag blir ju så stressad.

nu är dne där kissnödigheten här igen. tårarna stiger i ögonen. nu ser min text ut som en massa. måste keizza nu.

förhästen, jag var inne hos kreativt skrivande-läraren och frågade efter mitt betyg i kursen. hon sa att jag får leva med ovissheten tills imorrn på mejlen när jag försökte luska ut hennes små aningar om mina betyg. wohoohoo. aj fink däätt aj kän livve vidt däätt (<- riktig jäkla tysk-svensk-engelska á la hanna).

so long puppsnurror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0