Tankar

någon som också fastnat för den där nya timbalandlåten scream? jag tycker den är.. så jävla bra. sommarlåt.

från det ena till det andra så är vårt samhälle så sjukt viktfixerat!!!!!!!!! jag hatar detta. man kan inte ens gå in på bilddagboken utan att klicka upp en bild som personen lagt upp på sig själv och under står det "hur mycket tror du att jag väger?". det är bara så jäkla fejk. så onödigt. vem bryr sig om vad folk tror att man väger? det är ändå bara falskspel alltihop. förlåt. men jag ser samma svar på typ varje bilddagbok. endera skämtar man med sina extremt smala kompisar och skriver "typ ett tooon!" eller så skriver man "alldeles för lite". såg till och med någon som tog "alldeles för lite" som en komplimang och skrev "du med!". varför?!

detta smalideal kommer ta kål på hela världen snart. allt fler och allt YNGRE människor får ätstörningar. eftersom allt i denna värld måste vara så perfekt. dock är det sån differens mellan kvinnor och män. en mullig/storväxt/kraftig (kalla det vad fan som helst vetja!) man ses som mäktig liksom. en stor man är en stor man. en stor kvinna är en SKAM, tydligen. något skamligt. jag förstår inte. alla är lika värda. jag känner en tjej. VÄRLDENS FINASTE. men hon var inte nöjd med sin kropp. inte det minsta. hon tyckte att hon var tjock, ful, äcklig. hon började banta nu i höst. och har haft ett helvete sedan dess. snälla. det är så jobbigt att jämt gå runt att vara hungrig. alltid denna sugande hunger i magen som gör att man blir ledsen, arg, irriterad, får huvudvärk. vem vill gå igenom helvetet när allt som behövs egentligen är att tycka om sig själv. man kan börja göra det. man kan säga till sig själv att man är bra, att man duger. skitsvårt från början. men det är iallafall bättre än att sitta och säga till sig själv att man är ful och oduglig. INGEN ÄR DET. förstå det!!

jag ska säga som cajsa säger: "fokusera på det som är posetivt så mår man bättre!". jag ska banne mig börja göra det. bort med det negativa FÖR HELVETENS HELVETE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0