Hat?

kom alla ihåg då man hörde runt om i landet "jag hatar DARIN!!!" eller något i den stilen? jag har fått känna på det där hatet någon bara har riktat in sig på. varför hatar man egentligen människor man inte känner? liksom "åh fyfan, jag hatar henne/honom!!!" och så frågar någon (med ett hjärta i kroppen) "varför då?". "jag hatar henne/honom för hon/han är så jävla äckleeeeg!!!!". okej. vad ska man säga i ett sånt läge? jag duschar varje eller ibland varannan dag, har inte dålig munhygien, jag luktar nivea deodorant och lite svagt av någon parfym.

vad är det som gör någon äcklig? vad är det som gör någon ful? förmodligen är det väl den där hatiska jävla idioten som går och finner fel på någon. "hon sjunger sämst, hon är så ful att kråkorna gråter och satan spyr, hon går så jäkla idiotiskt, hennes hår har konstig färg!".

det jag vill komma fram till är att man ska inte rikta in ett hat mot någon man hittar lite fel på. man ska inte gå och söka fel på personer. INTE ALLS FÖR HELVETE! i den här världen, där det bor miljarder människor, så är alla väldigt olika. man hittar saker mellan vissa personer som är lika. men inte allt. så du som riktar in ett hat mot någon, skulle du vilja att någon riktade in ett hat mot dig? någon som snackade skit om dig och sa att du var ful, gick konstigt eller 'så jävla äcklig'? näe, jag tror fan inte det. under den där hårda ytan som säger "skiter väl jag i" så tror nog ingen på att du till 100% bara skiter i vad andra tycker. det gör väl ingen. vem bräcker inte en person genom att säga "hej fulnylle" eller något i den stilen när man går förbi varann på stan? min själ faller död ner varje gång jag får höra det ordet. ful. tackar.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Håller helt med! Hata är ett otroligt starkt ord... Och missbrukas alldeles för mycket :/

2008-06-13 @ 23:13:59
URL: http://kickanwicksell.webblogg.se/
Postat av: nadja

jag håller verkligen med dig! jag önskar att det var jag som skrev dom kloka orden först.

2008-06-15 @ 21:56:55
URL: http://dodens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0