Funderingar

jag har tänkt på vissa saker. gjorde ont att använda hjärnan lite. men det skadar aldrig :p jag läste kissies blogg litegrann. jossa hade också läst och sett ett inlägg där kissie flippade ur för att en utländsk kille skrev till henne. så jag var tvungen att läsa inlägget också.

förlåt, men HERREGUD. killen skriver till kissie och frågar hur livet i stockholm är. sen säger han att han ska dit 3-4 veckor och besöka staden. kissie 'övertolkar' (<vet att det inte finns som ord men jaja!) allt och tror att killen vill henne något. hon gör sig även lustig över hans namn. så otroligt dålig stil. den där jävla katten vet inte hur man behandlar människor, den saken är klar.

i alla fall. jag började läsa alla kommentarer. och säkert var tredje kommentar löd "amen vafan, tänk på visningsbilden, du ser slampig ut" och bla bla bla. det är där jag delas mitt itu när det gäller åsikterna. eller om man ska vara mer mjuk; jag tycker en sak men det finns ett "men..." i det. bara för att hon har en visningsbild där hon visar ganska mycket av sina bröst, ben och sitt långa blonda hår så ska hon inte "skylla sig själv" som vissa uttrycker det.. MEN.. det är ju sådant de flesta killarna dras till, eller hur? hur gärna vi än vill kan vi inte sitta och säga något annat. klart killar skriver till kissie. det är bara det att KISSIE pallar inte att killar från andra länder också skriver till henne.

jag hatar fördomar. alla har fördomar, jag vet det. men varför ska fördomar som "utlänningar vill bara ligga med en, sen drar dom. dom våldtar också" finnas i huvudtaget? i alla länder sker väl fan våldtäkter. här i sverige också. av sådana som är födda och uppvuxna i sverige. visst, de som bor i andra länder kanske också har en annan kultur. förr i tiden var det tillåtet för bland annat araberna att t ex våldta sin fru om hon misskötte sig. dock har det förbjudits nu. så ni där ute i världen kan vara lugn. bara för att en arab/turk/utländsk kille pratar med dig, behöver inte det betyda att han står och tänker på knulla.

från det ena till det andra. ska ner på gatufesten strax. med maja. så jäkla roligt att få träffa min kära vän. vi ska väl käka remmar, lyssna på gomusik, kika tivolit och massa mer. roligt ska det bli.

såååuw lååung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0