Yay! Kanondag!

Tjohoo. Igår blev det en väldigt märklig dag. Efter skolan drog jag ner till stan, träffade Fredde en stund. Satt ett tag på navet, sa hejdå till honom och åkte hem med bussen. Jag gick hem från Ögården (mespromenad men vadå ;p) och när jag kom hem så var jag ensam hemma. Trodde jag. Jag gick ut i köket, öppnade diskmaskinen med starka förhoppningar om att den var utplockad. Det var den inte alls det. Så jag gav ifrån mig en avgrundsvrål av besvikelse, slängde igen luckan och någonstans hörde jag att det gick någon mot köket. "Det är väl pappa" tänkte jag... och in kommer FREDDE! Hahaha, han hade tydligen åkt med sin moppe hem till mig och väntat. Både Jakob, Petra och mamma visste det men inte jag. Så jag såg minns sagt ut som ett s-liknande frågetecken när han kom gåendes in i köket som det inte alls var något märkvärdigt med det. Haha!

Självklart blev jag glad. Fredde sa att mamma hade frågat om han ville äta med oss ikväll. Så jag och han satte oss framför tvn, sen tog vi hans moppe in mot wii för att tanka. Han hade ingen extrahjälm med sig. Så han fick först ta min slalomhjälm och slalomglasögon. Och eftersom det var kallt så tjockade jag på honom pappas stora ylletröja. Men jag kände mig så taskig som fick ta hans braiga hjälm och han fick min pinsamma slalomhjälm så jag bad honom stanna.

Efter många om och men så åkte vi vidare, jag hade min hjälm och han hade sin ;p Vi for och tankade och han sa att det var lätt att köra med mig för jag lutade mig åt rätt håll i kurvorna :D haha bara såna komplimanger gör mig skitglad.

Vi åkte hem igen och åt veggie-lasagne. MMMM! Mamma kan verkligen laga mat alltså. Tyckte det var så gott!!! Det vart en sen middag. Jag gick och duschade, tvättade håret, gjorde mig klar för att sova. Jag sa till Fredde att han kan ligga hos mig tills jag somnar och sen åka hem. Det slutade med att jag frågade mamma om han fick stanna kvar över natten vilket gick bra. Så han tog ut linserna, kröp ner bredvid mig. Vi låg och tjattrade en stund sen somnade vi, väldigt snabbt faktiskt. Så mysigt att sova med honom. Mamma är verkligen supersnäll mot mig nu!

Idag har vi hittils haft kreativt skrivande i skolan. Tycker det är så SKITKUL!!!! Resten av dagen ska vi kolla på PA-redovisningar. Det är intressant faktiskt. Tíden går assnabbt. Sen ska jag ner på stan med Freddan och kolla på kläder. Några linnen och en brun kofta kanske. Nice. Sen drar vi hem till honom och softar på. Friday night! Mys! :D

Imorrn ska vi på middag till Bohlins!!! Skitkul! :D <3 Jag ser fram emot det.

En sak minns jag med värme. Det var när jag och Fredde hade vart tillsammans i typ en månad och så for vi upp till hans mormors och morfars stuga en natt. Vi tog med oss plopp och dumle och såg på "Göta kanal 2". Och jag har ju alltid haft det svårt att käka karra inför killar. Men jag märkte att hur mycket dumle och plopp jag än åt så sa aldrig Fredde någonting. Jag tror det var där den tryggheten med att äta vad man vill med honom kom med i bilden. Han sa aldrig något och han skulle aldrig säga något. Han är trygghet. Jag älskar honom. Detta ska vi göra om om några helger. Plopp, dumle, Göta Kanal 2, gå ut på bryggan, solen skiner, vattnet är spegelblankt. JAG LÄNGTAR!
image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0